Erasmus+ Get Away From The Screens

Erasmus+ Get Away From The Screens

A 2. mobilitás

A törökországi Mersin város Küresel Yabanci Dil Egitimcileri Dernegi iskolája volt a vendéglátó a 2. mobilitáson, melyen intézményünkből Horváth Anikó, Horváthné Egyed Tímea és Süle Erika vettek részt.

A mobilitásra repülővel utaztunk, az utazás 2-2 napot vett igénybe oda-vissza: 2024. október 24-én először Isztambulba érkeztünk az esti órákban, ahol szállást foglaltunk magunknak. Másnap hajnalban belföldi repülőjárattal utaztunk tovább Adanába, majd onnan távolsági busszal érkeztünk meg a projekt helyszínére, Mersinbe, október 25-én.

A 2. mobilitás központi témája a művészetek voltak. A török partner olyan programot állított össze, melyben bemutatták a város művészeti, történelmi értékeit, betekintést nyerhettünk olyan tehetségközpontú iskolába, ahol a művészeti tevékenység különböző ágait magas szinten oktatják a tehetséges diákoknak.

  1. nap

Az első nap délutánján a partnerek a város tengerpartjára vittek minket, ahol kreatív feladatmegoldással kellett saját bemutatkozó „lapunkat” elkészíteni, majd egy vidám videó formájában a projektpartnereknek be kellett mutatniuk az elkészült alkotásokat, s indokolni kellett választásainkat.

2. nap

A második napot a török projektpartner iskolában kezdtük.

Rövid iskolabejárás után a meeting feladatait oldottuk meg: egy faültetéses projektet dolgoztunk ki először, majd ezután az internetes zaklatás témáját jártuk körbe. Gondolatainkat csoportokban fogalmaztuk meg, majd prezetáltuk a többieknek. Ezután rövid vitára bocsátottuk véleményünket.

  • 3.nap

Törökországban ezen a napon nemzeti ünnep volt, s az iskolában, ahol a projektünk zajlik, ünnepi műsorral készültek a diákok. Más kultúra, más nevelési stílus, másfajta produkció, mint amit otthon megszoktunk, de mindez nem számít. Mi így is nagyon élveztük a műsort. Izgalmas és érdekes volt a mai nap délutánja is. Ellátogattunk egy tengerparti védett területre, egy „erdei iskolába”, ahol a gyerekek a természetben tanulhatnak szakemberek, pedagógusok irányításával. Mi is bejártuk a terepet, játékos feladatokat oldottunk meg, s megismerhettük a terület védett növényeit és megkóstoltuk az ehető bogyókat is.

Később egy föld alatti patakvölgy tetejének beomlásával keletkezett, félelmetes mélységű természeti képződményt néztünk meg, melyre egy üvegaljú kilátót is építettek. Végül utolsó állomásként egy szabadtéri archeológiai parkba látogattunk el.

  • 4. nap

Kirándulás Kapadókiába. Vendéglátó projektpartnereink erre a napra a 300 km távolságban lévő, a világörökség részét képező Kapadókiába szerveztek nekünk kirándulást. Amellett, hogy megnéztük a táj egyedülálló vulkáni képződményeit, megismerkedtünk történelmével, olyan művészeti workshopokat szerveztek számunkra, melyek hasznosak lehetnek a projekt szempontjából is.

Két workshop foglalkozáson vettünk részt: az egyik az ásványok és kőzetek rejtelmeibe vezetett be minket, a másik pedig az agyagozás és a kerámiakészítés lépéseivel ismertetett meg bennünket.

  • 5.nap

Ezen a napon ellátogattunk egy olyan állami művészeti iskolába, ahová a tehetséges gyerekek (felmérés után) ingyen járhatnak a délutáni időszakban. Zene, képzőművészetek, idegen nyelv és informatika, robotika, illetve legoépítés területén van lehetőségük tehetségüket fejleszteni kiváló tanárok irányításával.

Ebben az iskolában két workshopon vettünk részt: egy művészeti és egy zenei foglalkozáson.

Ezt követően került sor a meeting zárására, ahol ünnepélyes keretek között átvehettük a részvételt igazoló okleveleket.

A projektzárás után – fakultatív programként – vendéglátóink felajánlották, hogy akit érdekel, szívesen látják egy-egy óralátogatáson a partnerintézményben. Természetesen a magyar team azonnal jelentkezett erre a lehetőségre. Nagyon örültünk, hogy beleláthattunk az iskolaelőkészítő foglalkozásokba, a menekülteket oktató csoport munkájába és egy alsó tagozatos irodalomórán is részt tudtunk venni.